måndag 24 december 2012

Julbad och julgräs

Klart de små ankepankorna ska få julbada på julafton!

Lisa (den med vitt) hoppade i baljan innan jag ens hade
hunnit fylla den helt. 
 

Svante (med mörkt huvud) är lite klumpigare än de andra tror jag,
för honom fick jag lyfta upp i baljan. Eller så kanske han bara ville
vara en gentleman och låta Lisa och Edit bada först :)

Jag har varit ute en timme nu på morgonen och skottat fram både djur och oss själva. Det har kommit ordentligt med snö i natt. 10-15 cm har det blivit iallaf. Det var hyfsat lättskottat vid halv sex i morse när Emma skulle till jobbet, men sen när jag skulle skotta resten så hade det hunnit bli plusgrader och tung kramsnö.
Men jag fick ett litet träningspass och kan med gott samvete njuta av mitt kaffe och lussebulle nu. 

Hönorna fick såklart oxå lite extra gott idag.
Jag sådde lite havre till dom för ett par veckor sen,
och det hade hunnit bli nån decimeter högt nu.
Lite förvånade, men glada blev dom :)

1 kommentar:

  1. Brrr.. vinterbad :)

    åh så mumsigt för hönorna med lite färskt på vintern :)

    SvaraRadera